برخورد مناسب با مدیران سهل انگار ادارات محیط زیست در کاهش آزار حیوانات موثر است

پس از انتشار تصاویر مربوط به باغ وحش بابلسر و سیرک قشم توسط شهروندان عادی در فضای مجازی و انتشار وسیع آن در رسانه های فارسی زبان، شاهد مصاحبه های مدیران ادارات محیط زیست مازندران و هرمزگان در خصوص تعطیلی و برخورد با این مراکز بودیم.
گویا پیش از این مدیران محترم این ادارات، اطلاعاتی در مورد شرایط  درد آور این حیوانات نداشتند و یا به وظایف خود در راستای نظارت بر این اماکن واقف نبوده اند. معلوم نیست اگر این تصاویر توسط شهروندان در رسانه ها منتشر نمی شد چه سرنوشتی در انتظار این حیوانات بدبخت بود و رنج و آزار آنها تا کی ادامه می داشت.
راست اینست که مدیران سهل انگار استانی ادارات محیط زیست در رنج و ستمی که بر حیوانات وارد می شود شریک هستند. اگر به وظایف خود عمل می کردند و با حیوان آزاران برخورد مناسبت می داشتند کار به اینجا نمی کشید. گویا برخی از مدیران استانی محیط زیست پای اینترنت و فیسبوک نشسته اند و شرایط حیات وحش و حیوانات مناطق تحت مدیریت خود را از طریق اینترنت رصد می کنند.
شاید اگر نظیر این اتفاقات در جای دیگری از دنیا اتفاق می افتاد مدیران مربوطه استعفاء می دادند و یا از سوی مدیران بالا دستی توبیخ و از کار خود برکنار می شدند. به قول مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور “تا مدیران شهامت اعتراف به اشتباهات خود نداشته باشند مشکلات زیست محیطی حل نخواهد شد”. بنابراین لازم است مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست کشور نسبت به برخورد مناسب و بازدارنده با مدیرانی که نسبت به وضعیت حیوانات و حیات وحش در مناطق تحت مدیریت خود بی  توجه هستند، دقت لازم داشته باشند تا شاید پس از این کمتر شاهد شنیدن و دیدن چنین اتفاقات درد آوری در اماکنی نظیر باغ وحش، سیرک و در مقابل انظار عمومی باشیم.

توضیح تصویر: عکس بالا مربوط به شرایط بد حیوانات در باغ وحش زاهدان است.

Posted in: دسته‌بندی نشده