به کارگروه مخالفت عالمانه با معضل شکار بپیوندید

 

شهرام امیری شریفی، رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات ایران با صدور نامه ای ضمن تشکر از همراهی و حمایت حامیان حیوانات پس از پس پخش برنامه مناظره از رسانه ملی، همه صاحب نظران و حامیان حیوانات را دعوت کرده است که برای همفکری جهت برخورد با معضل شکار به کارگروه «مخالفت عالمانه با معضل شکار» بپیوندند.

متن این نامه به این شرح است:

سروران گرانقدر، دوستان و همفکران بزرگوار،

حمایت شگفت آورتان از مقوله حقوق حیوانات، کرامت زیستن و مخالفت با کشتار حیات وحش را همزمان با مناظره تلویزیونی شکار، خالصانه ارج می نهم. این نخستین باری بود که واژه «حقوق حیوانات» بر صفحه تلویزیون ایران نقش بست. شکستن این تابو را باید رخدادی تاریخی به حساب آوریم و بدانیم که نمایش «همبستگی حامیان حیوانات» در نوع خود بی سابقه و ستودنی بود.

در مناظره نابرابری که شاهد بودید، این اتحاد ستودنی را همراه با متانت به رخ افرادی کشیدیم که تشنه بوی خون و باروت هستند و از این خونریزی سود می برند، برایش تئوری سازی می کنند و حامیانشان هم از تهدید و بی حرمتی ابایی ندارند.

شایسته است ضمن حفظ مواضع متنوع گروهی که لازمه پیشرفتمان است، متحد باشیم و متحد بمانیم. استدعا دارم در برابر شکارچیان و افرادی که همیشه ظلمتِ نا آگاهیشان را با تمسخر و توهین و تهدید پنهان می کنند، چون همیشه متین باشیم و مستدل و منطقی آگاهشان کنیم. یکایکمان همواره به یاد داشته باشیم که «ستیز من با تاریکی است. برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغی می افروزم.»

برای ادامه دادن این روند منطقی، به صلاحدید دوستان صاحب نظر، موجودیت کارگروه مردمی «مخالفت عالمانه با معضل شکار» را برای برخوردی جامع و تخصصی با شکار اعلام می کنم. این کارگروه از نمایندگان گروه های حقوقی مخالف کشتار، متخصصان حوزه های دوازده گانه مرتبط با شکار و شخصیت های حقیقی مخالف کشتار تشکیل و برای آگاهی رسانی اجتماعی در این زمینه فعالیت ترویجی خواهد کرد. (صفحه این کارگروه: https://www.facebook.com/opposehunting)

بیانیه رسمی «دیده بان حقوق حیوانات» در زمینه شکار و مناظره مورد بحث نیز با ذکر مختصری از دلایل عمده مخالفت با شکار در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

لازم می دانم ذکر کنم که من در بخش نخست صحبتم در مناظره بر اساس اصول فلسفی دیدگاه حقوق حیوانات و با ذکر سه شرط، حیات وحش گوشتخوار را بر خلاف بشر تنها موجوداتی دانستم که مجاز به شکار هستند. سودجویانِ همیشگی، این مطلب را به موافقت با شکار تعبیر کرده اند تا به منافع شخصی و صنفیشان برسند! اعلام موافقت با هر گونه شکار به دست بشر را به هر شکل و با هر عنوان تکذیب می کنم و این افراد به ظاهر متشرع را به برخورد اخلاقی و انسانی دعوت می کنم.

در آخر از آنجا که اسلحه ابزار گفتگو نیست، از تئوریسین های کشتار استدعا دارم به جای فحاشی و تهدید، بحث را متمدنانه و بر روی کاغذ ادامه دهند و بدانند که

«گر ما ز سر بریده می ترسیدیم در محفل عاشقان نمی رقصیدیم»

با احترام به پیشگاه میلیون ها عاشق بدون اسلحه طبیعت و حیوانات

Posted in: دسته‌بندی نشده