مخالفت فرمانداری اصفهان با تجمع دوستداران محیط زیست به مناسبت روز هوای پاک

فرمانداری اصفهان با درخواست گروههای زیست محیطی اصفهان برای برگزاری تجمع به مناسبت روز هوای پاک مخالفت کرد.

بیش از یک دهه است که جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست اصفهان به همراه جمعی از گروههای زیست محیطی و دوستداران محیط زیست همزمان با 29 دی ماه، روز هوای پاک، اقدام به تجمع در یکی از بوستانهای حاشیه زاینده رود می کنند و با همراه داشتن پلاکارد و توزیع بروشور نسبت به توجه به محیط زیست و بویژه مساله آلودگی هوا اطلاع رسانی می کنند ولی متاسفانه امسال از سوی فرمانداری اجازه تجمع داده نشد و تنها مجوز برگزاری جلسه در فضای بسته صادر شده است.
عدم مجوز از سوی فرمانداری اصفهان در حالیست که شهر اصفهان در سال جاری در بدترین شرایط از نظر آلودگی هوا قرار داشته است و در روزهای اخیر شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته است. همچنین بر اساس اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیماییها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. ضمن اینکه اصل 50 قانون اساسی به صراحت به حفظ محیط زیست در جمهوری اسلامی تاکید می کند.
گفتنی است در ماههای گذشته شاهد برگزاری تجمعات زیست محیطی فراوانی در شهرهای مختلف کشور از جمله نوشهر، اراک، اهواز ، زنجان، کرمان و تهران بوده ایم که عموماً با استقبال دولتمردان دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

Posted in: دسته‌بندی نشده