اگر نمی توانید کاری بکنید بروید کنار تا باد بیاید، شاید هوا پاک شود

این یک نامه رسمی است از طرف یک ایرانی. از طرف کسی که هر چند این روزها در اصفهان نیست ولی نگران خانواده اش، دوستانش، همشهریانش و همه حیوانات و موجودات زنده ای است که در آن شهر اصفهان زندگی می کنند.
مخاطب این نامه همه مدیران سیاسی، اجرایی، نمایندگان مجلس و مقامات شهر و استان اصفهان هستند که نقشی در بهتر یا بدتر شدن وضعیت هوای شهر اصفهان دارند. همه کسانی که مدیریت آنها می تواند بر وضع فعلی آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت جسم و روح شهروندان اثر بگذارد.
این نامه را با توجه به «حکم امر به معروف و نهی از منکر» و بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی در خصوص توجه به حفظ محیط زیست نوشته ام.

به نام آفریدگار طبیعت

مدیران محترم سیاسی، اجرایی و نمایندگان محترم شهر و استان اصفهان

با سلام
حتماً خبرهای مربوط به وضعیت مرگ بار هوای اصفهان را خوانده اید. حتماً می دانید که آلودگی هوای شهر اصفهان به شرایط  بحرانی رسیده و بدبختانه نه تنها اقدام موثری در جهت کاهش آلودگی صورت نگرفته، حتی اطلاع رسانی درستی هم جهت آگاه سازی مردم از وضعیت مسموم هوای اصفهان انجام نشده است. ضمن اینکه در بسیاری از روزها علیرغم آلودگی بالای هوای اصفهان، مهدکودک ها، مدارس و ادارات تعطیل نشده است. حتماً می دانید که در شرایط فعلی آلودگی هوای اصفهان به مراتب از شهر تهران بیشتر است. حتماً تاثیرات آلودگی هوا را بر آمار مبتلایان به سرطان، ام اس، سکته های قلبی، سقط جنین، کودکان ناقص الخلقه و دیگر مشکلات جسمی و روحی شهروندان می دانید.
هوای اصفهان در این سالها همواره بدتر از قبل شده است. توسعه نابخردانه پالایشگاه اصفهان در 5 کیلومتری شهر اصفهان، گسترش صنایع مجاور شهر و عرضه بنزین غیر استاندارد شرایط را بیش از هر زمانی غیر قابل تحمل کرده است.
مدیران محترم، در حال حاضر زمام امور در دست شماست. سلامت و جان کودکان، زنان، سالمندان و همه ی مردم این شهر در گرو مدیریت و تصمیمات امروز شماست.
در این سالها نقش «وزش باد» در بهبود کیفیت هوای شهر بیشتر از نقش هر مدیری بوده است. سهراب سپهری روزگاری گفته بود: “جای مردان سیاست بنشانیم درخت تا هوا تازه شود” و من امروز در مقام یک شهروند از همه ی شما می خواهم اگر نمی توانید کاری برای بهبود وضعیت هوای شهر و رفع نگرانی های جدی از جان و سلامت مردم بکنید لطفاً کنار بروید. استعفا دهید. شاید فردی بیاید که بهتر از شما بتواند به داد این شهر برسد. ساده می گویم: بروید کنار تا باد بیاید، شاید هوا پاک شود!

با احترام، سپهر سلیمی

اخبار مرتبط:
–    یک هفته تنفس در هوای سمی! استاندار تصمیم گیر نهایی تعطیلی است
–    بارش برف قرمز در اصفهان!
–  سکوت، همدستی با عزرائیل است. چند اصفهانی جان خود را در هوای آلوده از دست بدهند؟!

Posted in: دسته‌بندی نشده