هفتمین گردهمایی جهانی آب

هفتمین گردهمایی جهانی آب با هدف مقابله با کمبود آب و دیگر مشکلات مرتبط با آن در کره‌جنوبی آغاز شد.این برنامه جهانی به مدت شش روز در شهر «دیئگو» در جنوب شرقی کره‌جنوبی برگزار می شود.هفتمین گردهمایی جهانی آب (WWF) با حضور نزدیک به 1800 مقام سیاسی، بازرگان و تجار و فعالان محیط زیست از سراسر جهان و با موضوع «آب برای آینده‌مان» به بررسی این مساله حیاتی در زندگی بشر و تمام مخلوقات زمینی خواهد پرداخت.

این اجلاس جهانی هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و بزرگترین برنامه بین‌المللی برای پرداختن به مسائل و چالش‌های مرتبط با آب است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینوایرومنتال – اکسپرت، آب از عناصر مهم و اصلی حیات در این کره خاکی است و امروزه در نقاط مختلف جهان کمبود آب و مشکلات بهداشتی مشاهده می‌شود. متعاقبا کشورهای سراسر دنیا اقداماتی را برای تامین منابع آبی سالم و ایمن و حفاظت از مردم‌شان در برابر بلایای مرتبط با آب آغاز کرده‌اند.

کارشناسان و سازمان‌دهندگان این گردهمایی امیدوارند که تلاش‌های آنها در این اجلاس به توسعه اقتصادی، یکپارچگی اجتماعی و پایداری محیط زیستی در کنار همکاری برای به حداقل رساندن مشکلات مرتبط با آب کمک کند.منبع