در ایام نوروز؛ ورود نفتکش‌های عراقی به ایران ممنوع شد

با هماهنگی وزارت نفت و وزارت کشور، ورود نفتکش‌های جاده پیمای عراقی به ایران از امروز تا هفتم فروردین ماه سال جاری به طور کامل ممنوع شد.هم اکنون بخشی از صادرات گازوئیل ایران به عراق انجام می شود که به منظور انتقال فرآورده‌های نفتی بین ایران و عراق روزانه چندین دستگاه نفتکش جاده پیمای عراقی وارد خاک کشور می شود.

بر این اساس با هماهنگی وزارت نفت و وزارت کشور، ورود نفتکش های جاده پیمای عراقی به ایران از امروز تا هفتم فروردین ماه سال جاری به طور کامل ممنوع شد.با این وجود بنا به اظهارات مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران، در این مدت خروج نفتکش های جاده پیمای سوخت رسان عراقی از مرز پرویزخان به عراق ادامه دارد.

مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده، از هفتم فروردین تا ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۴ نفتکش های جاده پیمای عراقی فقط اجازه دارند در روز تردد کنند و در شب ملزم به توقف در مکانی امن هستند.

همچنین از ساعت یک بامداد روز ۱۲ فروردین تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین سال ۹۴ شاهد متوقف شدن تردد نفتکش های جاده پیمای سوخت رسان عراقی به کشور خواهیم بود.این تصمیم در راستای تسهیل در تردد خودروهای شخصی و سواری و ساماندهی امر ترافیک در ایام تعطیلات نوروز با توجه به حجم بالای تردد خودروها در جاده های کشور اعمال می شود.منبع خبر