ماهی های قرمز بلای جان محیط زیست دریاچه ای در آمریکا

پیداشدن سر و کله انبوهی از ماهی های قرمز (Goldfish) در یکی از دریاچه های آمریکا نه تنها شگفتی زیست شناسان را به همراه داشته بلکه محیط زیست این نقطه از جهان را در معرض نابودی قرار داده است.به نظر می رسد این ماهی ها که شمارشان بیش از ۴ هزار قطعه باشد توسط مردمی که خود را به دریاچه «تالر لیک» در کلورادو می رسانند وارد آن شده اند.

زیست شناسان وجود این تعداد ماهی قرمز را عاملی مخرب برای محیط زیست این دریاچه دیدنی عنوان کرده اند.چند هفته پیش اداره حیات وحش و پارکهای کلورادو متوجه انبوهی از ماهی های قرمز در دریاچه تالر لیک شد و حالا که به تدریج بر شمار آنها نیز افزوده می شود هشدار می دهد که به زودی گونه های زیستی بومی این دریاچه نابود خواهند شد.

کارشناسان این مرکز معتقدند ماهی های قرمز بومی این دریاچه طبیعی نبوده و به همین دلیل برای اکوسیستم آن اثرات مخرب به همراه دارند.گفته می شود از دو سال گذشته فرآیند آزادسازی تدریجی ماهی های قرمز در این دریاچه توسط مردم عادی آغاز شده و در این مدت با افزایش زاد و ولد، شمار این ماهی ها افزایش انفجاری داشته است.

مسؤولان حفاظت از محیط زیست کلورادو دو راه برای غلبه بر این چالش زیست محیطی پیش روی دارند. نخست استفاده از دستگاه تولید برق در آب است که طی آن ماهی های قرمز به حالت نیمه فلج درآمده و سپس با آزادسازی چند ماهی بزرگ توسط آنها خورده می شوند.راه دوم جمع آوری تمامی ماهی ها از دریاچه و سپس خشک کردن و نابودی ماهی های قرمز آن است تا پس از آن دوباره آبگیری شود.منبع