افتتاح نخستین سیرک بدون حیوانات کشور در اصفهان

دیده بان حقوق حیوانات: نخستین سیرک بدون حیوان کشور، دوم بهمن ماه و همزمان با روز ملی حمایت از حیوانات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
به گزارش شاخه خبری کانون دیده بان حقوق حیوانات، نخستین سیرک بدون حیوان کشور توسط بهداد سلطانیان در اصفهان افتتاح خواهد شد.
راه اندازی این سیرک با حمایت کامل کانون دیده بان حقوق حیوانات و در ادامه فعالیت ترویجی کمپین «سیرک نه!» با هدف معرفی و ترویج روش جایگزین حیوان آزاری در سیرک ها پس از ماه ها پیگیری و بررسی عملیاتی شده است.
برای اجرای این سیرک فعالیت های مهارت محوری که توسط افراد متبحر انجام می شود نظیر آکروبات، آتش بازی، نمایش های دلهره آور، تقلید صدا، شلاق زنی، تک چرخ سواری، شعبده بازی و بندبازی پیش بینی شده است.
سلطانیان تهیه کننده این سیرک که در نخستین همایش تخصصی حقوق حیوانات به دلیل روش آزارنده نگهداری شیرها در سیرک قشم توسط مالکان آنها، اقدام به رسانه ای کردن حقایق پنهان سیرک گردانی در کشور کرده بود، پس از ماه ها تلاش و پیگیری مستمر و برگزاری جلسات متعدد با مسوولان کانون دیده بان حقوق حیوانات، سیرکی را راه اندازی خواهد کرد که بی شک در تاریخ جنبش های اجتماعی حقوق حیوانات و فعالیت های زیست محیطی کشور ثبت خواهد شد.
دیده بان حقوق حیوانات در اجرای نخستین سیرک بدون حیوانات کشور به عنوان حامی، پشتیبان و ناظر بر عدم استفاده از حیوانات حضور خواهد داشت.
انجمن حمایت از حیوانات اصفهان ایده پرداز نامگذاری روز ملی حمایت از حیوانات بوده است و باید افتتاح این سیرک در اصفهان را به فال نیک گرفت.