نفتکش‌های عراقی، محیط زیست لرستان را تهدید می‌کند

ک فعال محیط زیست از افزایش عبور و مرور کامیون‌های نفتکش عراقی در استان لرستان خبر داد و گفت: عبور این خودروها باعث نشت مواد نفتی و افزایش آلایندگی در رودخانه‌ها و محیط زیست استان لرستان شده است.

محسن تیزهوش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اعلام این خبر افزود: روزانه تعداد زیادی کامیون نفتکش از استان لرستان عبور می‌کنند که به علت عدم آشنایی رانندگان با جاده، معمولا دچار تصادف شده و به همین علت مقدار زیادی مواد آلاینده را وارد محیط می‌کنند.به گفته وی، اداره محیط زیست استان نیز هربار قول می‌دهد که از متخلفان شکایت کرده و خسارت وارده را طلب کند اما متاسفانه هرگز شاهد به نتیجه رسیدن این پرونده‌ها نبوده‌ایم.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: به گفته پلیس راهور آمار تصادفات در لرستان و به خصوص منطقه پل دختر در اثر عبور و مرور این کامیون‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است که این روند می‌تواند محیط زیست این منطقه را تهدید کند.

به گزارش آنا در حالی که مشکلات زیست محیطی در استان لرستان روز به روز در حال افزایش است، رسیدگی و حل و فصل آنها از سوی مسئولان به سال‌های آتی ارجاع داده می‌شود. با وجود آنکه یک ماه از کشته شدن 120 هزار ماهی در رودخانه سزار استان لرستان بر اثر واژگونی قطار و ورود سود سوزآور به آب این رودخانه می‌گذرد اما هنوز هیچ تحرکی در این پرونده دیده نشده است.

به گفته کارشناسان رسیدگی به این پرونده ممکن است 2 یا حتی 3 سال به طول بینجامد که به معنای آن است که بررسی این پرونده نیز مانند بسیاری از پرونده‌های دیگر محیط زیستی بی‌نتیجه خواهد ماند و بعید است که سازمان محیط زیست این بار هم بتواند خسارت وارده را از متخلفان طلب کند.