مطالبات مردم و گردشگران: مسجد دربسته در پارک ملی!

دیده بان حقوق حیوانات: این دو تصویر در یک روز گرفته شده اند. در یکی، ده خودروی بلا استفاده در پاسگاه مرکزی محیط بانی پارک ملی کلاه قاضی دیده می شود که به دلیل خرابی و عدم تعمیر، امکان استفاده از آنها وجود ندارد و در دیگری مسجد ساخته شده در پارک ملی کلاه قاضی. مسجد فوق، مهر ماه سال گذشته توسط محمد جواد محمدی زاده، رئیس وقت سازمان محیط زیست کشور در منطقه پارک ملی کلاه قاضی افتتاح شد. این مسجد یکی از ۵۰ مسجدی بود که قرار بود در دوره مدیریت محمدی زاده در زیستگاههای حفاظت شده حیات وحش ساخته شود.

 در خبری که ایرنا سال گذشته منتشر کرده بود به نقل از کیومرث کلانتری، مدیر کل سابق محیط زیست اصفهان آمده بود: “احداث این مسجد یکی از مطالبات مردم منطقه بود و گردشگران و کوهنوردان اصفهانی از این پس می توانند پس از تفریح، برای عبادت به این مکان مراجعه کنند.”
علیرغم اینکه این مسجد ۱۸ ماه پیش توسط معاون رئیس جمهور سابق افتتاح شد ولی همچنان مورد استفاده قرار نمی گیرد و درب آن بسته است.
صد البته که ساخت مسجد امری پسندیده و قابل تقدیر است اما سوال اینجاست که چه لزومی برای احداث این مسجد در این منطقه وجود داشته است؟ اگر مطالبه مردمی وجود داشته چرا پس از ۱۸ ماه مورد استفاده قرار نگرفته و اساساً با توجه به شرایط محیطی که این مسجد در آن احداث شده آیا در بهترین حالت بیشتر از انگشتان یک دست از آن استفاده خواهند کرد؟ در شرایطی که سازمان محیط زیست با محدودیت های شدید مالی مواجه است بهتر نبود هزینه ساخت مسجد به شکل بهتری مدیریت می شد؟