تشکیل ستاد حفاظت از محیط‌بانان

فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از محیط‌بانان‌ گفت: به دلیل کم بودن تعداد محیط‌‌بانان، حفاظت از اراضی و عرصه‌های طبیعی در کشور با یک ششم استاندارد جهانی انجام می‌شود.سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس و با تاکید بر ضرورت توجه به معیشت محیط‌بانان، اظهار داشت: به منظور بررسی شرایط محیط‌بانان ستاد حمایت با محیط‌بانان تشکیل شده است.

فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به صدمات و آسیب‌هایی که محیط‌بانان در عرصه طبیعی در حین انجام مأموریت می‌بینند، ادامه داد: در ستاد حمایت از محیط‌بانان مسائلی مانند طول درمان و امکانات لازم برای بهبود محیط‌بانان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد کل نیروهای محیط‌بان در عرصه‌های طبیعی برابر با 2800 نفر است، ادامه داد: این تعداد محیط‌بان موظف هستند از 17 میلیون هکتار اراضی حفاظت کنند. بر همین اساس هر محیط‌بان باید از 6 هزار هکتار اراضی حفاظت کند.وی با بیان اینکه استاندارد جهانی برای حفاظت از اراضی برای هر محیط‌بان هزار هکتار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر همین اساس باید گفت که در کشور ما حفاظت از اراضی توسط محیط‌بانان یک ششم استاندارد جهانی است.

سرهنگ خیلدار با بیان اینکه هم‌اکنون 10 هزار نیرو باید به ناوگان حفاظت از محیط زیست افزوده شود، ادامه داد: ملحق شدن 10 هزار نیرو به این ناوگان در دولت گذشته به تصویب رسید، اما متاسفانه هم‌اکنون به دلیل عدم اعتبار و بوجه لازم جذب نیرو امکان پذیر نیست.