دغدغه اصلی مردم بهشهر چیست؟

سالهای سال است گردشگرانی که بصورت عبوری یا هدفمند از شهر زیبا و تاریخی بهشهر (اشرف البلاد) دیدن میکننددر ابتدای شهر و یا در میان راهشان بسمت مجموعه باغ تاریخی عباس آباد با کوهی از زباله مواجه شده و از بوی تعفن ان فراری میشوند .این مشکل سالهای سال است که گریبانگیر مردم با فرهنگ این شهر زیباست و بنظر میرسد هیچ عظمی در مدیران شهری جهت حل این مشکل وجود ندارد .

نکته ای که ذهن هر گردشگری را مشغول خود میسازد این است که چرا مدیران شهرستان بهشهر ،اعضاء شورای شهر و نماینده محترم این شهرستان بجای اصرار در اجرای پروژه های چون پل میان گذر میانکاله که سالهاست مورد ایراد سازمانهای غیر دولتی و فعالین محیط زیست است و مطمئنا پیدامدهای منفی بیشماری از لحاظ فرهنگی، بهداشتی و زیست محیطی نسیب منطقه میکند کمی بفکر بهداشت و پاکیزگی این شهر زیبا و تاریخی نیستند.

به این نکته باید توجه کرد که با بارش باران در بالا دست که کم هم نیست شیرابه های این زباله ها که امروزه بصورت کوه در آمده اند بدلیل نزدیکی به سیستم آب آشامیدنی و آبهای زیر سطحی که در فصول پر باران در چند سانتیمتری سطح زمین وجود دارد مشکلات بهداشتی فراوانی را برای شهرواندان این شهر بوجود خواهد آورده و در آینده نیز خواهد آورد. شگفت آور است که این مشکل پیشینه تاریخی داشته و بعد از این هم خواهد داشت در ساده ترین نگاه و با توجه به میزان 40% بودن زباله های تر از هجم زباله اگر برنامه ای آموزشی و ترویجی برای تفکیک زباله ها از مبدا و ورومی کمپوست تا بحال صورت میگرفت تا به امروز مطمئنا این مشکل حل میشد تا اهالی محترم این شهر مجبور نباشند بوی خیلی بد و مشکلات جدی بهداشتی و زیست محیطی آنرا در این شهر تحمل کنند.

جناب آقای کوچکی عضو محترم شورای شهر بهشهر از آنجا که من شما را مرد پر توان و تاثیرگذاری میدانم خواهش میکنم بجای پیگیری طرح مخرب و غیر کارشناسی میان گذر میانکاله بفکر بر طرف کردن زشتیهای شهر باشید تا گردشگران را در ابتدای ورودی شهر فراری ندهد .

با سپاس

حر منصوری دیده بان میانکاله

برای دیدن عکسهای بیشتر به صفحه فیسبوکم مراجعه نمایید.

https://www.facebook.com/profile.php?id=605850807&sk=photos&collection_token=605850807%3A2305272732%3A69&set=a.10151948725070808.1073741851.605850807&type=3

 

Posted in: دسته‌بندی نشده