فراخوان جایزه میدری تنوع زیستی-2014

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست : جایزه میدُری یک جایزه منحصر به فرد بین المللی است که به تنوع زیستی اختصاص داده شده است و با همکاری موسسه زیست محیطی AEON و کنوانسیون تنوع زیستی سازمان یافته است.

این جایزه به افرادی تعلق می گیرد که نقش برجسته ای را در امر حفاظت و استفاده پایدار از تنوع زیستی داشته اند و قصد دارد با به نمایش در آوردن عملکرد این افراد، دیگران را به کارهای مشابه تشویق نموده، الهام بخش اقدامات مثبت در زمینه تنوع زیستی باشد. هدف دیگر از سازماندهی این جایزه ، بالا بردن سطح آگاهی عموم در خصوص تنوع زیستی و اهداف دهه تنوع زیستی سازمان ملل است.

جایزه میدری به صورت دو سالانه به سه نفر تعلق می گیرد که طی یک مراسم اهدای جوایز که در حاشیه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون برگزار می گردد، از این افراد تقدیر بعمل آمده و مبلغ 100،000 دلار آمریکا به ایشان اهدا می شود. جایزه میدری در سال 2010 میلادی راه اندازی شده است و امسال سومین سالی است که این جایزه به افراد برگزیده اعطا می گردد.

نامزدهای این جایزه باید حداقل یکی از ویژگی های ذیل را دارا باشند:

دستاوردها: دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تنوع زیستی داشته باشند.

پتانسیل: توانایی تاثیرگذاری بر اقداماتی داشته باشند که در آینده در ارتباط با تنوع زیستی انجام می گیرد.

تاثیرگذاری: کارهایی را به انجام رسانده باشند که بر اقدامات مختلف در خصوص تنوع زیستی در سطح جهان تاثیرگذار باشد.

علاقمندان می توانند تا تاریخ 31 ماه مه 2014 از طریق آدرس وبسایت www.midoripress-aeon.net مشخصات خود را جهت شرکت در این رقابت وارد نمایند.

Posted in: دسته‌بندی نشده