توزیع گازوئیل یورو 4 در سه کلانشهر تهران، کرج و اراک

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاثیر بسیار زیاد سوخت بر آلودگی هوای کلانشهرها، گفت: به همین منظور از اسفندماه 1392 توزیع گازوئیل یورو 4 در شهرهای تهران، اراک و کرج آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاثیر بسیار زیاد سوخت بر آلودگی هوای کلانشهرها، گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با وزارت نفت و پیگیری های مداوم سازمان حفاظت محیط زیست، پس از توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرهای اراک، کرج و تهران، توزیع گازوئیل یورو 4 نیز در این شهرها آغاز شد.

متصدی افزود: با روی خط آمدن پالایشگاه اراک، به میزان 12 میلیون لیتر به تولید فرآورده گازوئیل یورو 4 اضافه شد و تولید مجموع کشور به 24 میلیون لیتر رسید که با این میزان نیاز شهرهای تهران، کرج و اراک به این فرآورده به طور کامل پوشش داده خواهد شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در آینده ای نزدیک توزیع این فرآورده سوختی در کلیه شهرهای بزرگ کشور صورت پذیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کاهش بسیار زیاد غلظت گوگرد در گازوئیل یورو 4 نسبت به گازوئیل توزیعی در گذشته یکی از مهم ترین مسائل مربوط به فرآورده جدید است، تصریح کرد: میزان گوگرد گازوئیل توزیعی در گذشته بیش از 7000 ppm بود که این میزان در گازوئیل یورو 4 توزیعی به کم تر از 50ppm تقلیل یافته است.

متصدی اظهار داشت: کاهش میزان گوگرد گازوئیل سبب پائین آمدن غلظت دی اکسید گوگرد و ذرات معلق ناشی از مصرف گازوئیل استاندارد خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ادامه روند تعامل و همراهی دستگاه ها و نهادهای مسئول منجر به بهبود وضعیت آلودگی هوا در کشور و ارتقاء سلامت مردم شود، تصریح کرد: تلاش بی وفقه و موثر وزارت نفت در این راستا، حرکتی قابل تقدیر و تشکر است.

Posted in: دسته‌بندی نشده