فرصتی درخور برای ارتباط بهتر سمن‌های محیط زیستی ایران

    فقط ۹۹ روز مانده به یک رخداد خوش برای کنشگران محیط زیست در ایران

    همواره یکی از آرزوهایم این بوده که تمامی کنشگران محیط زیست و منابع طبیعی در ایران برخوردار از یک درگاه مجازی اختصاصی باشند. اینک به نظر می‌رسد که فقط ۹۹ روز مانده تا تحقق این آرزو …

سامانه الکترونیکی جامعه محیط زیست

    با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و همت مؤسسه عصر دانش، قرار است تا کمتر از ۹۹ روز و ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ی بعد، از سامانه الکترونیکی جامعه محیط زیست ایران به صورت رسمی رونمایی شود. این سامانه در حقیقت پلی خواهد بود بین کنشگران محیط زیستی کشور تا در کمینه‌ی زمان و با بهترین کیفیت هم بتوانند با یکدیگر در تماس باشند؛ هم با اعضا و مخاطبین‌شان ارتباط برقرار کنند و هم با سازمان متولی طبیعت ایران این امکان را بیابند که به صورتی مستقیم و بی‌واسطه درخواست‌ها و پیشنهادهاشان را ارایه کرده، از نتیجه‌ی پیگیری‌هاشان مطلع گردند.

    برای ثبت نام در این سامانه، فقط لازم است تا نشانی رایانامه و شماره همراه خود را در بخش «درخواست عضویت در سامانه» به ثبت رسانید. همچنین، برای آشنایی با ۱۵ امکانی که این سامانه در اختیار اعضا قرار خواهد داد، لطفاً بر روی آیکون «درباره» کلیک فرمایید. دست آخر آنکه چنانچه پرسشی دارید، بر روی قسمت «تماس» کلیک فرمایید.

    یک ویژگی برتر این سامانه آن است که با قیمتی بسیار ارزان‌تر از وضعیت کنونی بازار، می‌تواند برای شما دامین و هاست مورد نظرتان را فراهم آورد؛ فضایی که هرگز با پیغام «پایان یافتن پهنای باند» هم مواجه نخواهد شد تا بدین‌ترتیب هر سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی بتواند صاحب یک تارنمای اختصاصی با نشانی دلخواه خود شده و به انتشار اخبار و دیدگاه‌های مد نظر خود در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بپردازد.

    بنابراین، از مسئولین تمامی سمن‌های محیط زیستی کشور، فعالان مستقل محیط زیستی، خبرنگاران رسانه‌های محیط زیستی و وبلاگنویسان این حوزه می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر درخواست‌های خویش را در این سامانه ثبت کنند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درگاهی بوجود آورد که در آن همه‌ی محیط زیستی‌های ایرانی در هر کجای این کره خاک که هستند بتوانند کیفیتی درخورتر در ارتباط با یکدیگر را تجربه کنند؛ گام مثبتی که بی‌شک در تحقق هم‌گرایی بیشتر بین سمن‌های محیط زیستی در قالب حرکت به سمت ایجاد شبکه‌ی ملّی تشکل‌های مردم‌نهاد سراسر کشور، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

    یادمان باشد: یکصد روز دیگر، از هیچ فعال محیط زیست یا سازمان مردم‌نهادی پذیرفته نیست که اعلام کند: می‌خواهد در حوزه محیط زیست فعال باشد، اما از بضاعت لازم برای راه‌اندازی و مدیریت یک سایت مستقل در فضای اینترنت برخوردار نیست و یا اینکه نمی‌دانسته که چنین امکانی وجود دارد!

    به امید روزی که هر سمن محیط زیستی در ایران مجهز به یک درگاه اختصاصی در دنیای مجازی شود.

    پی نوشت:

    از دوستان رسانه‌ای، خبرنگاران و دیگر فعالان این حوزه می‌خواهم تا خبر راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جامعه محیط زیست ایران را سزاوارانه انعکاس دهند.

 

Posted in: دسته‌بندی نشده