در آستانه‌ی یک ملاقات بی‌سابقه با حسن روحانی!

فراخوان مشارکت سمن‌های محیط زیستی برای بیان مطالبات …
مرد شماره‌ی یک کابینه‌ی یازدهم می‌خواهد به زودی ملاقاتی رودررو با نمایندگانی از تمامی سمن‌های موجود در کشور داشته باشد تا از نزدیک در جریان درخواست‌ها و مطالبات ایشان قرار گیرد. در بخش نهادهای مدنی فعال در حوزه‌ی محیط زیست وظیفه‌ی جمع‌آوری نظرات بر عهده‌ی دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. لطفاً همراهی فرمایید …

    قرار است به زودی و برای نخستین بار در یک ملاقات تاریخی، عالی‌ترین مقام جمهور ایران – دکتر حسن روحانی – با حدود دو هزار نفر از نمایندگان سمن‌های کشور ملاقات کنند. این دیدار بی‌سابقه می‌تواند از یک سو فصل تازه‌ای از توجه و احترام دولت تدبیر و امید به نهادهای غیردولتی و جلب مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها را نشان داده و از سوی دیگر، عزم جدی دولتمردان در تیم یازدهم را به کاهش نگاه امنیتی نسبت به فعالیت سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) و برون‌سپاری مسئولیت‌هاشان نمایش دهد. آشکار است که این آرمان و نقشه‌ی نوین راه به مفهوم واقعی کلمه شاید تحقق نیابد اگر سمن‌ها تکلیف خود را به درستی در حاکمیت ندانند و نسبت‌، نقش و منزلت‌شان در قوانین موضوعه مملکت دقیقاً تبیین نگردیده باشد؛ موضوعی که باید هر چه سریع‌تر با ساماندهی قانون سمن‌ها در دولت و مجلس نهایی شود.

در آستانه ملاقات تاریخی سمن ها با رییس جمهور

    به هر حال، در بخش سمن‌های محیط زیستی، وظیفه‌ی ساماندهی و بررسی مهم‌ترین مطالبات ایشان از فرد شماره یک قوه‌ی مجریه بر عهده‌ی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته که بتواند نظرات تمامی تشکل محیط زیستی فعال در این حوزه را جمع‌آوری و اولویت‌بندی کند.
از این رو، از دوستداران محیط زیست و فعالان در تشکل‌های غیردولتی این حوزه تقاضا دارد حداکثر تا پایان دی ماه ۱۳۹۲، مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات خویش را از شخص رییس جمهور بر روی کاغذ آورده و از سه طریق به شرح زیر ارسال فرمایید.
شما می‌توانید نظرات خود را از طریق کامنت در زیر همین یادداشت درج کرده و یا آن که به شماره‌های نمابر: ۸۸۲۳۳۰۷۱ و ۸۸۲۳۳۰۷۲ به دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کنید و یا آنکه از طریق رایانامه به نشانی: [email protected] برایم بفرستید.
بی‌شک محتوای یادداشت‌های شما در نهایت در دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور نمایندگانی از سمن‌های کشور مورد بررسی و فراکافت قرار گرفته و مهم‌ترین آنها با توجه به وقتی که در اختیار قرار می‌گیرد به ترتیب اولویت، در ملاقات رودررو با رییس جمهور توسط یکی از فعالان محیط زیست کشور قرائت خواهد شد.

Posted in: دسته‌بندی نشده