امروز در مسجد سلیمان: نفت، تراکتورسازی، علی کریمی و یوزپلنگ آسیایی!

    داشتم فکر می‌کردم که نام این حرکت مردم شریف مسجد سلیمان را چه می‌توان نهاد؟ مردمی در اوج محرومیت که پس از مدت‌ها در نخستین ورزشگاه مدرن فوتبال ایران، به استقبال علی کریمی، تراکتورسازان تبریزی و یوزپلنگ آسیایی می‌روند تا به همه ثابت کنند: هر جا که پول بیشتری باشد، لاجرم فهم بوم‌شناختی (اکولوژیک) بیشتری نیست! هست؟

    رأس ساعت ۱۵ امروز – هشتم دی ماه ۱۳۹۲ – قرار است یک رویداد تاریخی/ ورزشی/محیط زیستی بی‌نظیر در شهرستان مسجد سلیمان رخ دهد؛ رویدادی که هزاران دوستدار فوتبال در آن دیار محروم مدتهاست که چشم انتظار وقوعش هستند و برای تحققش بسیار تلاش کرده‌اند.

ورزشگاه فوتبال مسجد سلیمان در روز شنبه هفتم دی ماه 1392 به استقبال یوزپلنگ آسیایی در ایران رفته است!

    در حقیقت قرار بود تا ابتدا بازی فوتبال بین دو تیم نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی تبریز در چارچوب مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود؛ چرا که مسئولین برگزارکننده‌ی مسابقات بر این باور بودند که ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیملن از استانداردهای لازم برای برگزاری یک مسابقه رسمی در چنین سطحی برخوردار نیست. اما سرانجام با تجهیز ورزشگاه و برطرف کردن ایرادهای موجود، اینک مردم محروم مسجد سلیمان در تدارک یک استقبال تاریخی از بازیکن محبوب و دوست‌داشتنی ایرانی‌ها، یعنی علی کریمی هستند که برای نخستین بار به مسجد سلیمان می‌رود.

ورزشگاه فوتبال مسجد سلیمان در روز شنبه هفتم دی ماه 1392 به استقبال یوزپلنگ آسیایی در ایران رفته است!

    اما آنچه که برای نگارنده از اهمیت بیشتری برخوردار است، این که قرار است همزمان با این بازی، دوستداران فوتبال در مسجد سلیمان از اندیشه‌ی حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی برزیل به عنوان نماد تیم ملّی فوتبال ایران حمایت کنند و همانگونه که در این تصاویر می‌بینید، ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان از روز گذشته حال و هوایی متفاوت با هر ورزشگاه فوتبال دیگری در ایران و جهان یافته است؛ چرا که به جرأت می‌گویم: بنرهای بزرگی که دوستداران محیط زیست و فوتبال در این ورزشگاه نصب کرده‌اند، تاکنون در هیچ مکان ورزشی دیگری دیده و تجربه نشده است و این مسأله بار دیگر نشان می‌دهد که در مسجد سلیمان مردمی زیست می‌کنند که به رغم تحمل فشارهای جان‌فرسای اقتصادی، مصیبت‌های محیط زیستی و محرومیت‌ها و تبعیض‌های اجتماعی، همچنان عاشقانه به طبیعت و زیست‌بوم سرزمین‌شان عشق می‌ورزند.

ورزشگاه فوتبال مسجد سلیمان در روز شنبه هفتم دی ماه 1392 به استقبال یوزپلنگ آسیایی در ایران رفته است!

    درود بر این مردم فهیم و با این امید که تهرانی‌ها، تبریزی‌ها، اصفهانی‌ها، رشتی‌ها، قمی‌ها، کرمانی‌ها، اهوازی‌ها و دیگر مردم ساکن در شهرهایی که میزبان رقابت‌های فوتبال لیگ برتر هستند هم از مسجدسلیمانی‌ها الگو گرفته و همه با هم بکوشیم تا توجه مردم و مسئولین را نسبت به خطر انقراض این تیزپاترین و کشسان‌ترین جاندار عالم جلب کنیم.
آمین …

Posted in: دسته‌بندی نشده