یک انتصاب، یک امید و هزار آرزو

محمد درویش، کارشناس محیط زیست و نویسنده وبلاگ مهار بیابان زایی. گمان نمی کنم کسی اخبار محیط زیست ایران را پیگیری کند و نامی از محمد درویش نشنیده باشد، مطلبی از او نخوانده باشد یا مصاحبه ای از او ندیده باشد.
محمد درویش در این سالها یکی از پرکارترین کوشندگان محیط زیستی ایران بوده است. بسیاری از هواداران قدیمی محیط زیست نخستین بار اسم او را در کنار وبلاگش، وبلاگ مهار بایان زایی شنیده اند. روزگاری که وبلاگستان فارسی بسیار پر رونق تر از امروز بود و گرین بلاگ، پاتوق هواداران محیط زیست ایران در فضای مجازی بود.
امروز پس گذشتن از آن سالها، محمد درویش به سمت «مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب شده است. مجموعه تحت مدیریت محمد درویش بیشترین ارتباط را با فعالیت های اجتماعی زیست محیطی، سازمانهای غیردولتی، کوشندگان محیط زیست و شهروندان خواهد داشت.
شاید بتوان این انتصاب را یکی از خوشایندترین انتصابات در بدنه دولت تدبیر و امید دانست. البته باید امید داشت که محمد درویش عزیز، روحیه مردمی خود را همچنان حفظ کند و سعی کند این روحیه مردمی را در بدنه سیاسی سازمان محیط زیست تزریق کند. مردم ما عموماً تجربه خوشایندی از مدیران سیاسی ندارند و شوربختانه مشاهده شده کارشناسان، فعالان اجتماعی، چهره های دانشگاهی و حتی ورزشکاران، پس از حضور در مجامع سیاسی ، تغییر روحیه می دهند و گاهاً آرمان ها و اهدافی که پیش از آن و در قالب فعالیتهای مردمی پیگیری می کردند به فراموشی سپرده می شود. امید داریم این بار شاهد این اتفاق نباشیم و محمد درویش همچنان که این سالها نشان داده به عهد و پیمانی که با زمین بسته وفادار بماند.
در کنار این امید، هزاران آرزو در دل هواداران محیط زیست وجود دارد. رونق دوباره سازمانهای غیردولتی زیست محیطی، آشتی سازمان محیط زیست با کوشندگان و چهره های مردمی فعال در حوزه محیط زیست، تجدید ساختار شبکه سازمانهای غیردولتی زیست محیطی و سرمایه گذاری برای آموزش شهروندان بخشی از هزاران آرزویست که انتصاب محمد درویش، بذر آن را در دلهای هواداران محیط زیست کاشته است.
به سهم خود این انتصاب را به محم درویش عزیز تبریک می گویم و امیدوارم حضورش در پردیسان سبب خیر و نیکی برای محیط زیست درد کشیده وطن باشد.

Posted in: دسته‌بندی نشده