حمایت دبیرکل فیفا از درج تصویر یوز ایرانی بر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران

سب بلاتر دبیرکل فیفا صبح دیروز به همراه محمد شریعتمداری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان ایران و با همراهی علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال به سازمان حفاظت محیط زیست آمد و ضمن بازدید از موزه تنوع زیستی ایران برای حمایت از محیط زیست در مجامع ورزشی قول مساعد داد. به گزارش پایگاه خبری سبزپرس، در حالی که مسئله درج تصویر یوز ایرانی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی ایران برای حضور در بازیهای جام جهانی به عنوان نماد محیط زیست ایران، هنوز با استقبال وزارت ورزش مواجه نشده، معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست پیشنهاد داد حال که سب بلاتر در ایران به سر می برد او را به سازمان محیط زیست دعوت کنند و اینچنین بود که سب بلاتر به همراه چند تن از مسئولان ورزشی کشورمان و به دعوت معصومه ابتکار صبح روز پنج شنبه به سازمان محیط زیست آمدند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید سب بلاتر از موزه تنوع زیستی ایران در جمع خبرنگاران گفت: دیدار امروز با آقای بلاتر بسیار موثر و سازنده بود و ایشان اعلام کردند از اینکه نشان یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران درج شود حمایت می کند چرا که مسئله انقراض گونه های زیستی مسئله بسیار مهمی است.

سب بلاتر یادآور شد: من سعی می کنم در بازار فوتبال مسئله حیات وحش و محیط زیست را مطرح کنم و این پیشنهاد خوبی است که در بازار فوتبال بخشی از درآمدها صرف حفاظت از محیط زیست شود. معصومه ابتکار نیز افزود: آقای بلاتر بسیار از موزه خوششان آمده و گفتند در این موزه علاوه بر تنوع زیستی ایران بخشی از تنوع زیستی جهان را هم دیدند و حتی در یکی از بخش های موزه که تنوع زیستی اروپا بوده تصویر کوهی را در سوییس دیدند که زادگاه خودشان بوده است. بلاتر در حالی که از دیدن تصویر این قله به وجد آمده بود از ابتکار خواست تا در کنار آن با هم عکس یادگاری بگیرند و گفت: می خواهم این عکس را روی سایت فیفا بگذارم تا همه بدانند حتی در ایران هم از این منطقه در موزه تنوع زیستی یاد شده است.

در پایان دیدار بلاتر و ابتکار، رییس سازمان محیط زیست دو نمونه پرنده تاکسیدرمی شده به همراه سه تابلو با عکس یوزپلنگ ایرانی به بلاتر هدیه داد.

 برای مشاهده تصاویر این دیدار اینجا و اینجا را ملاجظه فرمایید.

Posted in: دسته‌بندی نشده